Borta bra men hemma bäst?

Igår kom vi hem från Sälen. När vi satt på tåget sjuka och eländiga längtade jag bara hem. Men nu när man väl kommit hem och ligger här och ruttnar i soffan så längtar jag tillbaka. Till lugn och ro, friskluft och sol, till snö och skidor. Jag är ingen storstadsmänniska utan längtar till att flytta till ett mindre ställe. Gärna landet. Då kan jag till och med tänka mig att bo i hus. Men drömma kan man alltid. M älskade att vara i fjällen. Han åkte skoter, skidor, hälsade på Valle och var på konsert. Han hade fullt upp hela helgen. Grymt duktig var han på skidor också. Det var som att han var född till skidåkare. Längtar redan till nästa vinter då vi kam åka igen.

Nu ska jag dö lite och hoppas på att tillfriskna. Vill ju ut i det fina vädret men det får väl vänta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0